Her gün hayatımızın birçok alanında reklamlarla karşılaşıyoruz. Peki hiç düşündünüz mü, reklamlar nasıl bir yaratıcılık aşamasından geçiyor? Sürekli kendini yenileyen reklamcılık sektörü bileşenlerinin % 90’ı İstanbul’da bulunuyor. Bu nedenle İstanbul’da eğitim alamayan reklamcılık bölümü öğrencileri için iletişim fakültelerinin reklamcılık için uygulama alanı sağlayan atölyeleri ve toplulukları mesleki deneyim açısından büyük önem arz ediyor. Konuyla ilgili AKİL Haber olarak Akdeniz Reklam Topluluğu başkanı Recep Tayyip Hamarat ile bir söyleşi gerçekleştirdik.
Topluluk, Öğrencileri Sektöre Yaklaştırıyor
Reklamcılık Topluluk Başkanı Hamarat, topluluğun kuruluş nedenini şöyle açıklıyor: “Reklamcılık yüzde 90’ı İstanbul’da gerçekleşen bir sektör. Üniversitemiz ise İstanbul’a uzak bir bölgede bulunuyor. Bu mesafelerden dolayı reklama ilgi duyan öğrenciler olarak sektöre uzak kalmaktayız. İstanbul ile üniversite arasında köprü oluşturarak reklam sektörüne daha yakın olmak istiyoruz. Mesafelerden dolayı oluşan bu açığı en aza indirmek için Akdeniz Reklam Topluluğu (ART) kuruldu. Üyelerine ise reklam alanında, bilgi, deneyim ve network sağlamayı vaat ediyor.”
Hedefleri Bilgi, Deneyim ve Network Kazandırmak
Hamarat, topluluklarının odak noktasının öğrencilere meslekte deneyim kazandırmak olduğuna vurgu yaparak şöyle konuştu: “Daha önce de söylediğim gibi bizim odak noktamız bilgi, deneyim ve network kazandırmak. Sektöre uzak kalmamızın en büyük üç eksikliği maalesef bu. Reklamcılık çok hızlı ilerleyen mesleklerden biri ve akademi eğitimi ile bir yere kadar öğrenilebiliyoruz. Sürekli yenilenen reklamcılık mesleğinin bilgi ve network akışına yetişebilmemiz gerekli yoksa sektöre girdiğimiz zaman sudan çıkmış balığa dönebiliyoruz. Hem sektöre girişimizi kolaylaştırmak hem de sektörde çalışırken zorlanmamak için bu 3 şeye ihtiyacımız var.”
Reklam Üretim Aşaması Farklı departmanlardan geçiyor
Hamarat, reklam üretme aşaması için işleyen iki departmanlarının bulunduğunu bunlardan birincisinin yaratıcı departman, ikincisinin ise kurumsal iletişim departmanı olduğunu söyledi. Hamarat, bu departmanlardan kurumsal iletişim departmanı, diğer topluklara benzer şekilde eğitim, vaka çalışmalarına odaklanırken yaratıcı departman ise öğrencilerin daha çok ilgisini çeken yaratıcı işler üretmek ve sektöre girmeden akademi eğitiminde verilemeyen pratik eğitimi tamamlamak için var olduğunu belirtiyor.
Topluluk çalışmalarına tüm hızıyla devam ederken reklamcılık mesleğinde deneyim kazanmak isteyen her öğrenciyi de üye olmaya bekliyor.
Haber: Pınar Okumuş
Son güncelleme: 16.03.2023 02:02:31