Pandemide Mobilya Tercihleri Değişti

Pandemide değişen yaşam koşullarının evde geçirilen zamanı artırması ile ev eşyalarına karşı istekler artarken ev içerisindeki konforu artırma çabaları da hız kazandı. Bu süreçte mobilya satışlarında artışın yaşandığını belirten mobilya üreticileri ev içi mobilya tercihlerinin de daha minimal ürünlere doğru kaydığını söylüyor. Özellikle iş yaşamının eve taşınmasıyla birlikte konforun ön plana çıktığını, büyük ve kullanışsız hantal mobilyaların yerini ise daha konforlu ve kullanım kolaylığı sağlayan seyyar mobilyaların aldığını belirtiyor. 

Pandemide Mobilya Tercihleri Değişti.jpg

Satışlar Yüzde 10 Arttı

Pandemi süreci ile evde geçen günlerin ardından ihtiyaçların değişmesi ve yükselen mobilya satışlarıyla ilgili mobilya üreticisi Gökhan Düşmez mobilya sektörünün ihracat özelinde olumsuz etkilenmediğini belirtti. Düşmez, evlerde geçirilen sürenin artmasıyla mobilya alımında bir artış yaşandığını ve ihracat bazında özellikle pandemi sürecinde 2019’a göre mobilya satışlarını %10 artırdığını belirtti.  

Mobilya tercihlerinin bölgesel olarak da farklılık gösterdiğini söyleyen mobilya üreticisi Düşmez, o bölgenin yapılanmasının tercihlerde önemli bir faktör olduğunu ve evlerin küçük olduğu, büyük şehirlerde daha çok ergonomik ve yer kaplamayan mobilyaların tercih edildiğini söyledi. 

Büyük şehirlerdeki evlerin küçülmesi ile minimal takımlara rağbetin arttığını belirten mobilya üreticisi Mustafa Şengül ise bu isteklere yönelik tasarımlar sunmaya başladıklarını ifade etti.  

Pandemide Mobilya Tercihleri Değişti2.jpeg

Mobilya Seçerken Öncelik Uzun Ömürlü ve Konforlu Olması

Mobilya alırken iskeletine, süngerine ve hangi ağaçtan yapıldığına dikkat ettiğini belirten mobilya alıcılarının üründen beklentisi devamlılık. Aldığı ürünü üç dört yıl kullanmak ve konforunu kaybetmek istemeyen tüketiciler, bu süreçte yeniledikleri ev eşyalarında önceliğin birden fazla işlev gören, konforlu ve yer kaplamayan uzun ömürlü ürünlerden oluştuğunu belirtti.  

Mobilya alıcısı Melek Cansız ise Akil Haber Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, bu süreç boyunca evde geçirdikleri zamanda daha rahat ve işlevsel ürünlere ihtiyacın arttığını, konforlarındaki eksikliklerin ve ihtiyaçlarını karşılamayan eşyaların onları yeni ev tabanlı ürünlere yönlendirdiğini, iş yerlerindeki konforu evlerde sağlamanın mümkün olmadığını, bu nedenle de mobilyalarda değişime gittiklerini belirtti.

Depolama Alanı Fazla Ürünlere de Talep Arttı

Pandemi öncesinde kendileri için görselliğin daha ön planda olduğunu belirten mobilya alıcıları bu sürecin tercihlerinde değişimlere sebep olduğunu belirtti. 

Mobilya alıcısı Cansız, bu süreçte uygulanan sokağa çıkma yasakları, karantinalar ve kapanmalar ile artan depolama alışkanlığının onu depolama alanı fazla ürünlere yönlendirdiğini ifade etti. 

En Çok Değişime Uğrayan Ürünler Ofis Ürünleri

Fazla çekmeceli ve geniş raflı dolaplar, depolama alanına sahip koltuk takımı ve bazalar bu yönde oldukça rağbet gören parçalardan. Artan depolama alanıyla yaşam alanının kısıtlanmaması için bir diğer kriterde gömme dolap ve seyyar mobilyalar üzerine oluyor. 

Uzaktan eğitimin tüm hayatımızı sarmasının ardından ise çalışma masaları, orta sehpa ve benzeri ürünlerdeki tercihlerin de görsellikten ziyade konforu ön plana çıkaracak şekilde değiştiği vurgulanıyor. Eğitim hayatı kadar eve taşınan iş yaşamı da tercihlerde basit, rahat ve yer değiştirebilir ürünlere ilgiyi artırmış durumda. 

Pandemide Mobilya Tercihleri Değişti3.jpg

Bu ürünlerden en çok ilgi görenlerin çalışma masaları ve seyyar laptop sehpaları olduğunu söyleyen mobilya üreticisi Rana Koçerer, bazı markaların bu laptop sehpalarını kendi çalışanlarına hediye etmeye başladığını belirtti. 

Uzmanlar ise pandemi sürecinde değişime uğrayan tercih ve davranışların pandemi sonrasında da devam edebileceğini ve tüketiciler üzerindeki bu değişikliklerin kalıcı olabileceğini düşünüyor.

Haber: Neslihan Memiş

 

Eklenme tarihi: 11.03.2023 15:50:06
Son güncelleme: 11.03.2023 15:50:17