Pandemi döneminde artan bilgisayar kullanımı e-sporun giderek yaygınlaşmasını sağlıyor.
Teknolojinin giderek yaygınlaşmasıyla birlikte elektronik spor olarak da bilinen e-spor, internet aracılığıyla bir araya gelebilen binlerce kişinin buluşup maç yapabildikleri bir ortam sunmakta. Diğer spor dallarında olduğu gibi, lisanslı oyunculardan oluşan siber atletler, takımlar oluşturarak online maç yapabiliyorlar. Özellikle pandemi döneminde artışa geçen oyuncu sayısının, Türkiye’de yaklaşık 2 bin civarında olduğu biliniyor. Yönetmelikleri ve kulüpleri de bulunan e-sporun, küçük çaplı liglerinin yanında Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray gibi büyük kulüplerden oluşan profesyonel ligleri de bulunuyor.
Çevrimiçi Yayın Akışının Ortaya Çıkışı ve Popülaritesi Bu Dönemde E-sporların Büyümesine Yardımcı Oluyor
Canlı olarak yayınlanan bu turnuvalarda, oyunculara yüksek miktarda para ödülleri de veriliyor ve dünyada birçok ülkede e-sporcular lisanslı sporcu sayılıyor. 2020 yılının getirdiği global pandemi sebebiyle birçok E-spor markası etkinliklerini büyük stadlar yerine çevrimiçi olarak gerçekleştirdi. Anlık izleyici sayısı Esports Chart’ın verilerine göre 2 buçuk milyona ulaştı. Esports Earnings’in yayınladığı rapora göre turnuvalardan en çok gelir elde eden 10 takımın her birinin 625 bin dolardan daha fazla kazandığını açıklıyor. 2017 dünya genelinde en çok kazanan oyuncu SKT T1 takımının Güney Koreli profesyonel League of Legends oyuncusu ‘Faker’ olduğu söyleniyor. Yaklaşık olarak 1 milyon dolardan fazla bir rakam kazandığı tahmin ediliyor.
Geçmişten Günümüze E-Spor
Bilinen en eski video oyunu yarışması, 19 Ekim 1972’de Stanford Üniversitesi’nde Spacewar oyunu için yapılmıştı. 90’lı yıllarda internetin yaygınlaşmasıyla birlikte gelişmeye başlayan e-spor alanında kurulan ilk Türk takım ise 2003 yılında kurulan Counter Strike takımı oluşturarak başlayan Dark Passage isimli takımdı.
Küresel olarak E-Sporların büyümesinin sebebi olarak, 1997 Asya finansal krizi olduğu düşünülüyor. Geniş bant internet ağlarının ve internet kafelerin küresel çapta yaygınlaşmasından etkilendiğine ve ayrıca yüksek işsizlik oranının birçok insanın çalışmadığı zamanlarda yapacak bir şeyler aramasına neden olduğuna inanılıyor.
Akdeniz Üniversitesi E-Spor Topluluğu Türkiye Şampiyonu Oldu
Akdeniz Üniversitesi bünyesinde 2018 yılında kurulan e-spor topluluğunun da aktif 978 üyesi bulunuyor. Bu yıl düzenlenen üniversiteler arası “Paribu Pubg Mobile Campus Challange” turnuvasına “Akdeniz Üniversitesi Elektronik Sporlar Topluluğu” da katıldı. Topluluk, toplamda 128 üniversite takımı ve 512 oyuncunun arasından final lobisine kaldı ve topluluğun “AU Tigers” isimli takımı şampiyon oldu.
Haber: Nigar Altınkaya
Son güncelleme: 11.03.2023 15:58:32