Girişimcilik ve Kariyer Topluluğu (GKT), IEEE ve Akdeniz Üniversitesi’nin işbirliğiyle düzenlenen “Ali Haydar Bozkurt ve Liderlik Konuşması” başlıklı söyleşi Atatürk Konferans Salonu’nda yapıldı.
Girişimcilik ve Kariyer Topluluğu(GKT), Elektrik ve Elektronik Mühendisleri Enstitüsü (IEEE) ve Akdeniz Üniversitesi’nin katkılarıyla düzenlenen “Ali Haydar Bozkurt ve Liderlik Konuşması” başlıklı söyleşide Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Akdeniz Üniversitesi öğrencileriyle bir araya geldi. Söyleşide Bozkurt’un hayatı, liderlik kavramı, kişisel gelişim, iletişimin önemi ve Toyota’nın üretim teknolojileri gibi pek çok konu konuşuldu.
“Rekabetin Şekli Ve Türü Çok Önemli”
İnsanları birbirine kırdıran bir rekabetti doğru bulmadığını ve bunun eski usul bir yöntem olduğunu belirten Bozkurt, rekabetin şekli ve türünün çok önemli olduğunu ve dertlerinin çalışanlarını yarıştırmak değil kendilerini geliştirmelerini sağlamak olduğunu söyledi.
“Bizim Şirkette İşe Bile Giremezsiniz”
Bir mühendislik öğrencisinin iş hayatında iletişim, takım çalışması, İngilizce gibi yetkinliklerin önemini sorması üzerine, “Bizim şirkette işe bile giremezsiniz” cevabını veren Bozkurt, öğrencilere kendilerini geliştirmelerini ve düzgün karakterli bireyler olmalarını tavsiye etti.
“Toyota’da çalışan bir çaycı Toyota marka bir araç satın alabiliyor mu ?”
Bir öğrencinin “Toyota’da çalışan bir çaycı Toyota marka bir araç satın alabiliyor mu?” sorusunaysa Bozkurt, “Bizdeki çaycılar bile Toyota alıyor dersem iddialı olur. Arçelik’te çalışan herkesin ayda 10 tane buzdolabı alması gibi bir durum olmadığı gibi bizde de böyle bir durum yok” dedi.
Gerçekleştirilen söyleşi ardından Prof. Dr. Şükrü Özer, Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt’a katılımlarından dolayı çiçek takdim etti. Bozkurt ayrıca, Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin kurduğu “Tufan Elektromobil” takımı tarafından üretilen elektrikli araçla test sürüşüne de çıktı.
“Toyota En Üst Düzey Güvenlik Önlemlerini Almaya Devam Edecek”
Etkinlik sonunda AKİL Haber Ajansı’na açıklamalarda bulunan Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, tüm firmaların dönem dönem logolarında revizyona gittiğini ve daha modern bir görünüm elde etmek istediklerini bu doğrultuda logoda sadeleştirmeye gittiklerini belirtti. Toyota’dan 220 bin kişinin verisinin çalınması konusuna değinen Bozkurt, bu tarz siber saldırıların dünya üzerinde hiç bitmeyeceğini ve bunun gibi siber hırsızlıkların tekrar yaşanmaması için Toyota’nın çağın gerektirdiği en üst seviye güvenlik önlemlerini almaya devam edeceğini ifade etti.
Haber: Adilcan Özdemir
Fotoğraf: Ceren Çetinkaya
Son güncelleme: 17.03.2023 00:46:12